پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
نمایتده ولی فقیه

حوزه/ آیت الله عبادی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شوند، گفت: مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... در طول مسائل فرهنگی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: انسان موجودی دارای ابعاد گوناگون است به همین دلیل هم نیازهایش متفاوت است و غالباً اینگونه می‌باشد که وقتی نیازهای کلی را در کنار هم برای جامعه تعریف می‌کنند، اینها را در عرض هم بیان می‌کنند.

وی افزود: اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی، نظامی و انتظامی مسائل فرهنگی و ... در کنار هم می‌بینند و چون امور دنیایی و نفسانی و رفاهی برای بشر جاذبه بیشتری دارد آن را مقدم بر مسائل فرهنگی می‌بینند و نتیجه‌اش همین است که بعد از ۴۵ سال هنوز مسئله فرهنگ با اما و اگرها همراه بوده و اگر مصوبه‌ای هم در این زمینه بوده خاک می‌خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این اشتباه بزرگ ما است چون همه مسائل اعم از اقتصاد، اجتماعی، سیاسی و ... در طول مسائل فرهنگی قرار دارند نه در عرض آن.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر دلمان برای مسائل دیگر می‌سوزد باید توجه داشت تا فرهنگ اصلاح نشود مسائل دیگر اصلاح نخواهد شد، تصریح کرد: در ملت‌ها و کشورهای مختلف مشاهده می‌کنید که دیدگاه‌های اقتصادی و امور در رشته‌های مختلف خیلی شبیه به هم هستند اما در عمل ۱۸۰ درجه با هم تفاوت دارند.

وی بیان داشت: نیروی مسلح جمهوری اسلامی در راه خدا و برای عدالت و حق آموزش می‌بینید و دفاع می‌کند و آنچه به او جهت می‌دهد فرهنگ است اما نیروی مسلح آمریکا و کمونیست و صهیونیستی با همان آموزش‌های نظامی جنایت می‌کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شوند، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی و نظرات شما خیلی نقش دارد اگر درست تصمیم‌ گرفته شود و درست اصلاح و اجرا شود چون خوشبختی مردم در همین مسائل فرهنگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha